112 AÇM’de “engelsiz çağrı” dönemi

İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, 'Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi' ile acil yardım hizmetlerinin, kurumlar tarafından farklı numaralar ile verildiği illerde tek numara altında toplanarak Türkiye'nin...

112 AÇM’de “engelsiz çağrı” dönemi

İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, 'Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi' ile acil yardım hizmetlerinin, kurumlar tarafından farklı numaralar ile verildiği illerde tek numara altında toplanarak Türkiye'nin 81 ilini kapsayacak şekilde uygulamanın yaygınlaştırılmasını hedefliyor. Proje kapsamında, engelli vatandaşların da acil durumlarda kullanabileceği bir uygulama geliştirildi. Engelleri kaldıran bir sistem hayata geçirilirken, ‘Engelsiz 112 Projesi’, engelli vatandaşların, ücretsiz olarak telefonlarına, tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlıyor.

Sinem Karakaya

2015 yılında Muğla’nın pilot il olarak seçilmesinin ardından acil yardım çağrıları için kullanılan numaralar il genelinde 112 Acil Çağrıda toplandı. Önümüzdeki yıla kadar tüm illerin 112 Acil Çağrı Merkezi sistemine geçerek acil çağrı numaralarını tek numarada toplaması beklenirken, Proje kapsamında, engelli vatandaşların da acil durumlarda kullanabileceği bir uygulama geliştirildi. Engelsiz 112 Projesi’, engelli vatandaşların, ücretsiz olarak telefonlarına, tabletlerine indirecekleri uygulama aracılığıyla 112 Acil Çağrı Merkezi ile anında iletişime geçmelerine imkan sağlıyor.

Uygulama, engelli vatandaşların acil durumlarda yazılı ve görüntülü olarak çağrı merkezine erişmelerini sağlarken, aynı zamanda sisteme girmiş oldukları bilgilerin ve bulundukları konumun çağrı esnasında 112 çağrı alıcı personel tarafından görülmesini de mümkün kılacak. Böylece hızlı ve etkin bir iletişimin sağlanması hedefleniyor. Engelsiz 112 uygulaması engelli vatandaşlar için geliştirilirken, özellikle konuşma engeli olan vatandaşların acil çağrı merkezinde bulunan yetkin personel ile hızlı ve etkin bir şekilde iletişime geçmelerini sağlamayı amaçlıyor.

Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya engelsiz proje ile ilgili, “Engelsiz Çağrı merkezi Ankara’da oluşturuldu. Yüz yüze görüşme sağlanıyor. İşaret dili bilen arkadaşlar ilgileniyor. Sonrasında bize Ankara’dan ses kaydı ve SMS şeklinde düşüyor. Burada bir vaka varsa direkt bize yönlendiriyorlar. Konu ve konum bize aktarılıyor” dedi.

Bu haber toplam 258 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.