ANTALYA TURİZM FUARI’NDA FETHİYE TANITILDI

Fethiye Belediyesi ve Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) tarafından Fethiye’nin tanıtıldığı Antalya Turizm Fuarı (ATF) ANFAŞ Antalya Fuar Merkezi'nde açıldı. 20 ülkeden 2 bin acente yetkilisinin katıldığı fuarda, FTSO...

ANTALYA TURİZM FUARI’NDA FETHİYE TANITILDI

Fethiye Belediyesi ve Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO) tarafından Fethiye’nin tanıtıldığı Antalya Turizm Fuarı (ATF) ANFAŞ Antalya Fuar Merkezi'nde açıldı. 20 ülkeden 2 bin acente yetkilisinin katıldığı fuarda, FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı ve Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Oğuz Bolelli, katıldıkları ‘Turizm Destinasyonları ve Yatırım Paneli’nde Fethiye’yi anlattı.

Fuarın açılış törenine Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Antalya Valisi Ersin Yazıcı, Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Oğuz Bolelli, FTSO Meclis Başkanı Mustafa Büyükteke, FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, İsveç İstanbul Başkonsolosu Peter Ericson, FTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Hıra’nın yarı sıra turizmciler ve yurt dışından gelen sektör temsilcileri katıldı.

20 ülkeden 2 bin seyahat acentesi ve turizm sektör profesyonelinin buluştuğu fuarın açılışında konuşan Antalya Valisi Ersin Yazıcı, turizm fuarının Antalya'ya çok yakıştığını söyledi. Vali Yazıcı, "Antalya Turizm Fuarı her gün daha çok gelişerek ve büyüyerek yoluna emin adımlarla devam ediyor. Biz de yerel yönetimler olarak tümüyle destek veriyoruz" dedi.

KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu ise tüm katılımcıları Kıbrıs’a davet etti. Açılışın ardından fuar alanını gezen protokol mensupları, statlardaki görevlilerden turizm sezonu ve rezervasyonlarla ilgili bilgi aldı. Fethiye standının yoğun ilgi gördüğü fuarda, ilçeye ilişkin İngilizce, Rusça broşürler, magnet ve kitap ayracı dağıtıldı.

Başkan Yardımcısı Bolelli, “Fuara ve Fethiye standına yoğun ilgi var.”

Fuar ve stant hakkında bilgi veren Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Oğuz Bolelli, Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası ile işbirliği halinde geldikleri fuarda Fethiye standına yoğun ilgi olduğunu söyledi. Fuarın Fethiye ve turizmcilere fayda getirmesini beklediklerini anlatan Başkan Yardımcısı Bolelli, bu yıl 3’üncüsü düzenlenen fuarda profesyonel yabancı tur operatörleriyle turizmcileri buluşturmayı hedeflediklerini kaydetti. Tüm katılımcıların iyi bağlantılar kurarak fuardan ayrılmasını beklediklerini vurgulayan Bolelli, “Biz de bu konuda en azından bölgemizi tanıtabilmek, bölgemizde ki arkadaşların bu pazardan yaralanmasını sağlamak için fuardayız. Umarım gelen arkadaşlar buradan iyi bağlantılarla önümüzde ki yıllar için verimli temaslar kuracak. Gördüğüm kadarıyla yavaş, yavaş dolaşmalar başlıyor. Bilgi almak isteyen bir grup insan var, zannediyorum ciddi bir katılım olacak. Ben bu fuarın diğerlerinden çok daha fazla katkısı olacağına inanıyorum. Dediğim gibi burada sadece gezip standartlarda dağıtılan promosyonları almak için dolaşan insanlar yok. Direk olarak turizm profesyonelleri bu fuarda yerini almış. Tüm katılımcıların destinasyon ve işletme arayışları var. Tabi ki arz ve talebi buluşturma açısından çok önemli o nedenle çok verimli olacağını düşünüyorum. Diğer fuarlar Fethiye’nin tanımını arttırıyor ilçe de bizim ulusal basında da çok yer almamızı saplıyor. Biz de bu konu da baya bir yol aldık diye düşünüyorum. Son yıllarda gereğinden fazla mı aldık bilmiyorum. İlçemize yoğun bir talep oldu.” dedi.

“Tek pazar her zaman bizim için risk”

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Mustafa Büyükteke ise “Fethiye’deki otelcilerimiz ve seyahat acentelerimiz buradalar. Ağırlıklı olarak Rus ama Avrupalı’lar da var. Özellikle Almanlar ve Belçikalı’lar yoğunlukta. Bu turistlerin olması turizm ve Fethiye için oldukça faydalı olacak. Yani tek bir ulus değil, birkaç ulusla biz bunu çoğaltabilirsek riski azaltmış olacağız. Şu an için fuarın gidişatı çok güzel görünüyor. Yıllardan beri bölgemizde İngiliz pazarı ağırlıklı çalışıyoruz. Kapıların kapalı olması riskti ve bu riski dağıtmak gerekiyordu. Rus ve Ukrayna ile bunu biraz başardık. Gelecek sezonda ise Alman, Avrupa ve  Belçikalıların da geleceğine inanıyoruz. Yani bu Fethiye için de büyük bir kazanç olur. Bu sayede konaklama fiyatlarında artış sağlayabiliriz. Tek Pazar olması bizim için her zaman risktir. Ama pazarı da elimizde tutmamız gerekiyor” dedi.

“Tüm fuarlarda Fethiye ve Seydikemer’i tanıyoruz”

FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, Rusya ve Ukraynalı’ların yoğun katılım gösterdiği fuarın 2021 yaz sezonunda çok sayıda Rusya ve Ukraynalı tatilci ağırlayan Fethiye’ye çok faydalı olmasını beklediklerini kaydetti. Turizm profesyonellerinin yoğun katılım gösterdiği fuarda Fethiye’nin tanıtılması için büyük çaba göstereceklerini belirten Başkan Çıralı, “Fuardaki standımıza bütün paydaşlarımızı, turizmcilerimizi ve acenteleri davet ettik. Birçok arkadaşımız geldi. Gerçekten çok güzel bir fuar olacağını düşünüyorum. Biz Fethiye Ticaret Sanayi Odası olarak bütün fuarlara katılmak için çalışıyoruz. Fethiye Belediyesi ve Fethiye Turizm Konseyi’ndeki tüm paydaşlarımızla birlikte karar alıyoruz. 20-24 Ekim’de burada YÖREX fuarındaydık. Hemen ardından bu fuara geldik. Önümüzde tarım fuarı var, ona da katılacağız. Fethiye olarak hep İngiliz pazarına bağlıydık. Ama bu yıl gördük ki Fethiye Rusya’dan, Ukrayna’dan, Polonya’dan çok sayıda turist gelmiş. Demek ki pazarımızı da çeşitlendirmemiz gerekiyor. İngilizler tabi ki baş tacımız, yıllarca onlardan ekmek yedik. Evi olan villası olan çok arkadaşlarımız var Fethiye’de.  Ancak pazarımızı çeşitlendirmemiz, turizmi 12 aya yaymak için çalışmalarımızı sürdürmemiz gerekiyor. Açılışını yaptığımız Babadağ Teleferik Projemiz ile büyük bir adım attık. Fethiye Hava Oyunları Festivali’nde Türk Yıldızları gösterisi yapıldı. Fethiye tarihinde Çalış Plajı’nın böyle bir kalabalık gördüğünü hatırlamıyorum. Demek ki doğru yoldayız ve doğru adımlar atıyoruz.” diye konuştu.

‘Turizm Destinasyonları ve Yatırım Paneli’nde Fethiye’yi anlattılar

Fuarın açılış törenin ardından FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı ve Fethiye Belediye Başkan Yardımcısı Oğuz Bolelli, katıldıkları ‘Turizm Destinasyonları ve Yatırım Paneli’nde Fethiye’yi anlattı. Fethiye’nin turistik bölgeleri hakkında bilgiler veren Başkan Yardımcısı Bolelli, tüm katılımcıları Fethiye’ye davet etti.

Başkan Çıralı ise Fethiye turizmine yönelik rakamları katılımcılarla paylaştı. 2019 yılında Muğla olarak 3 milyon 266 bin 650 turisti ağırlayan Muğla’ya, pandeminin en yoğun hissedildiği 2020 yılında sadece 695 bin 314 yabancı turist geldiğini vurgulayan Başkan Çıralı sözlerini şu şekilde sürdürdü;

“Bu yıl 9 ayda 908 bin yabancı turist ağırladık. Yılsonuna kadar bu rakamın 1 milyonu geçmesini umut ediyoruz. Geçen yıl yani 2020 yılının 9 aylık döneminde Muğla’ya 610 bin yabancı turist girişi olmuştu. Yani yabancı turist sayısında bu yıl yüzde 49 artış oldu ama bu artış kötünün iyisi. 2021 yılında pazar ülkelere göre dağılım da çok değişti. Her yıl İngiltere’den sadece Dalaman’dan bölgemize 800-900 bin turist gelirken, bu yıl Muğla’ya en fazla turist 256 bin 475 kişi ile Ukrayna’dan geldi. Bölgemizin bir numaralı pazarı İngiltere’den gelen turist sayısı ise 11 bin 971 oldu. Sıralamada 2’nci sırayı 241 bin 339 kişiyle Rusya, 3’üncü sırayı ise 78 bin 291 kişi ile Polonya aldı. Bu rakamlar ve tüm bu süreçte yaşadıklarımız turizmde tek bir ülkeye veya pazara bağımlı olmanın yanlışlığını bir kez daha bize gösterdi.

Muğla genelinde uzun yıllardır eşsiz doğamızın öne çıkması nedeniyle deniz-kum-güneş eksenine dayalı turizm faaliyeti sürdürüyoruz. Deniz, kum ve güneş turizmi ile tanınan bölgemiz aslında çok ciddi spor, tarih, sağlık, kültür turizmi potansiyeline de sahip. Her bölgesi farklı turizm alternatiflerine sahip olan Fethiyemiz de Babadağ’ı, Ölüdeniz’i, Kayaköy’ü, Göcek’i, Saklıkent’i, Çalış’ı ile marka bir destinasyon.

Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası olarak 2018 yılından bu yana bölgemizde turizmin 12 aya yayılması ve pazarın çeşitlendirilmesi gerektiğini savunduk ve buna ilişkin çalışmalar yaptık. Yaşadığımız bu süreç ne kadar haklı olduğumuzu ve bir kez daha ortaya koydu. Tüm krizlerden bir ders çıkarmak gerekiyor. Biz de kısa ve orta vadeli planlarımızı yaparken son 3 yıldır yaşadıklarımızı dikkate alacağız.

Fuar kapsamındaki panellerde de dile getirildiği gibi yaşam tarzlarının değişmesiyle günümüzde insanların “tatil”den beklentileri çok farklılaştı. Buna paralel olarak dünyanın her yerinde turizm anlayışı da değişiyor.

Mesela salgınla birlikte villa turizmine rağbet çok hızla arttı. Çünkü insanlar kendilerini güvende hissetmek istiyor. Fethiye olarak bu ihtiyaca da cevap verdik.”

Bu haber toplam 147 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.