GİRGİN’DEN ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI’NA MUĞLA SORULARI
CHP Muğla Milletvekili Süleyman Girgin, Bakan Adil Karaismailoğlu’na, “Göcek Tüneli'nin ücretsiz olacağı seçim vaadi olarak kullanılırken neden hiç uygulamaya konulmamıştır?” diye sordu.Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın...
CHP Muğla Milletvekili Süleyman Girgin, Bakan Adil Karaismailoğlu’na, “Göcek Tüneli'nin ücretsiz olacağı seçim vaadi olarak kullanılırken neden hiç uygulamaya konulmamıştır?” diye sordu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2023 Bütçesi bu hafta TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşüldü. Komisyon üyesi ve CHP Muğla Milletvekili Süleyman Girgin, Bakan Adil Karaismailoğlu’na Muğla’ya dair ulaştırma ve altyapı sorunlarını ve Bakanlığı ilgilendiren sektörlerdeki taşeron işçilerin kadro sorununu sordu.
CHP’li Girgin açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Sayın Bakan, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olan kara yolları projelerinde yerel yönetim ve yereldeki kurumlardan ulaşım görüşü sorulması gerekmekte olmasına rağmen bu yapılmıyor. Muğla ilindeki uygulamaların büyük çoğunluğu yine yerel yönetimlerle organize olmadan ve gerekli etüt çalışmaları hazırlanmadan yapılmıştır.
Kentte Sağlık Bakanlığınca yapılan bütün devlet hastaneleri kara yolları kenarında olmasına karşın kara yollarıyla bağlantısı sağlanmadan neden inşa edilmektedir? Bodrum, Milas Yatağan Devlet Hastanelerinin D330 Kara Yoluna bağlantısı, gerekli kavşak düzenlemeleri neden yapılamamaktadır?
“YERKESİK-DİRGEME KAVŞAĞI TRAFİK SIKIŞIKLIĞI YAŞIYOR”
Menteşe ilçesinde Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan D550 Kara Yolu üzerinde yer alan ve Yerkesik-Dirgeme Kavşağı, turizm bölgesi olmamız sebebiyle devamlı trafik sıkışıklığı yaşamaktadır. Bununla birlikte, Toplu Konut İdaresi Başkanlığının İlk Evim Projesi kapsamında Akyaka ve Doğanköy Mahallelerinde toplu konut inşaatlarına yönelik planlama çalışmalarına başlanacağı belirtilmiş olup söz konusu yatırımların merkezle tek bağlantı noktası Yerkesik-Dirgeme Kavşağı olmasına karşın, bağlantı yollarıyla ilgili hiçbir çalışma yapılmamıştır.
“MİLAS ÇEVRE YOLU PROJESİ VE KAVŞAK YAPIMI ZAMAN BAŞLANACAKTIR?”
Milas Devlet Hastanesine ve hastane yakınına yapılacak TOKİ yerleşkesine hizmet verecek yol bağlantısının Milas yönünden ve Bodrum yönünden gelen vatandaşların kullanabilmesi için Bodrum Yolu üzerinde Milas TÜVTÜRK yanında Karayolları Genel Müdürlüğünce yapılması gereken kavşak projelendirilmiş ancak yapımına başlanmamıştır. Ne zaman başlanılacak ve bitirilecektir?
On yıl önce projesi yapılmış, üç yıl önce ihalesi tamamlanmış olan Milas Çevre Yolu Projesi'ne ne zaman başlanacaktır? Bu yolda özellikle kamyon ve araç yoğunluğu dolayısıyla özellikle yağmurlu havalarda çok büyük sıkıntılar meydana geliyor, bu konuda çalışmalar ne aşamadadır?
“BODRUM ÇEVRE YOLU TRAFİĞİ MEVCUT ALTYAPIYLA SÜRDÜRÜLEMİYOR”
Pandemi sonrası artan taleplerin de etkisiyle şehir içi trafiğiyle bütünleşen Bodrum Çevre Yolu trafiği mevcut altyapıyla artık sürdürülemez hâle gelmiş bulunmaktadır. Bodrum Çevre Yolu'nun Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bir an önce çözüme kavuşturulması gerekmektedir. Bu konuda bir çalışmanız var mıdır?
“KÖTEKLİ KAVŞAĞI SORUNU NE ZAMAN ÇÖZÜLECEK?”
Menteşe ilçesinde Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda bulunan D550 ve D330 Kara Yolu kesişiminde yer alan Kötekli Kavşağı'nda yaşanan trafik sorunlarına yönelik Bakanlıkça yerinde birçok kez inceleme yapılmıştır ancak söz konusu kavşağa yönelik Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından talep edilen farklı seviyeli kavşak talebinin yatırım programına alınmış olduğu belirtilmesine rağmen herhangi bir çalışma başlatılamamıştır. Bu projeye ne zaman başlanacak ve ne zaman bitirilecektir?
“HANİ GÖCEK TÜNELİ ÜCRETSİZ OLACAKTI?”
Muğla'da hizmet veren Göcek Tüneli yalnızca 960 altmış metre olmasına karşın 15 lira gibi afaki bir ücret alınmaktadır, buna karşın Göcek Tüneli'nin 3 kat büyüklüğüne sahip Selattin Tüneli'ni de içeren 119 km uzunluğundaki İzmir-Aydın Otoyolu sadece 9,5 TL'dir. Hangi gerekçeyle fiyat politikaları birbirinden farklılık göstermektedir? Ayrıca her seçim zamanında Göcek Tüneli'nin ücretsiz olacağı seçim vaadi olarak kullanılırken neden hiç uygulamaya konulmamıştır?
“YILAN HİKAYESİNE DÖNEN KARABEL TÜNELİ NE ZAMAN BİTECEK?”
Muğla'nın Fethiye ve Seydikemer ilçelerini Burdur ve Antalya illerine bağlayan Karabel mevkisindeki toplam 6.720 metre uzunluğundaki Karabel Tüneli'nin bir kısmının yapımı tamamlanmış, kalan kısmın ise yapım süreci durmuştur. 300 milyon liralık yatırımı olan tünelin ne kadarının yapımı tamamlanmıştır? 2019'da tamamlanacağı söylenen tünelin yapım süreci neden durdurulmuştur? Tünel yapımından vazgeçilmiş ise bugüne kadar yapılan harcamaların miktarı nedir ve bu kamu zararının bedelini kim ödeyecektir?
“ORTAKENT-YALIKAVAK TÜNEL VE YOLU NEDEN HALÂ BİTİRİLEMEMİŞTİR?”
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve Bodrum caddesi üzerindeki trafik yoğunluğunu ortadan kaldıracağı söylenen Ortakent-Yalıkavak tünel ve yolunun projelerinin yapılacağı belirtilmiştir, neden hâlâ bu tünel ve yol bitirilememiştir?
“YATAĞAN GEÇİŞ PROJESİ NASIL DÜZELTİLECEKTİR? “
Yatağan Geçiş Projesi olarak adlandırılan projenin imalatına Ekim 2020'de başlanmıştır, Ekim 2020'de. Yatağan'ı ikiye bölen İnönü Bulvarı'ndan kentin iki yakası arasından geçişleri sağlayan garaj kavşağı kaldırılarak bir otoban hâline dönüştürülmüş ve geçişler sekteye uğramıştır. Proje onay aşamasına gelmediği gerekçesiyle Muğla Büyükşehir Belediyesiyle de paylaşılmamıştır. Peki, neden Karayolları Genel Müdürlüğünün mahkemede belirttiği gibi Yatağan Belediye Başkanlığının istekleri doğrultusunda hiçbir teknik analiz yapılmadan, kurum görüşleri toplanmadan, ulaşım ana planıyla uygunluğu kontrol edilmeden, kentteki günlük yaşam ve kentin olağan kullanımı dikkate alınmadan bu proje hayata geçirilmiştir?
Daha sonra kamu yararına aykırı bulunan bu projenin iptaline yönelik mahkemeyi Muğla Büyükşehir Belediyesi kazanmış, istinaf kararıyla kesinleşmiştir. ‘Ben yaptım, oldu.' mantığıyla, iktidar partisinde olan belediyelerin istekleri doğrultusunda hareket ederim." anlayışıyla yapılan bu proje şimdi nasıl düzeltilecektir, bedelini ve oluşan zararı kim karşılayacaktır?
Bu haber toplam 204 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.