Skal International ve Fethiye Belediyesi tarafından organize edilen Fethiye’nin marka bir şehir olma yolunda ilerlemesi ve turizmde Fethiye’nin konumunu içeren toplantı Fethiye Belediyesi Kültür Merkezinde yapıldı.
Fethiye Skal Kulüp ve Fethiye Belediyesi tarafından düzenlenen panele; Milliyet Köşe Yazarı Meriç Köyatası, TÜRKODER Başkan yardımcısı Zeynep Öziş, Hava Sporları Federasyonu Başkanı Nihat Ermihan ve Posta Gazetesi köşe yazarı, gazeteci Yazgülü Aldoğan konuşmacı olarak katılırken, toplantıda Fethiye’nin turizm markalaşması hakkında önemli bilgiler aktarıldı.
Fethiye’nin bir çok turizm beldesine göre doğası ve coğrafyasıyla, kültür ve turizmiyle daha da zengin ve daha önde olduğunu belirterek toplantının açılış konuşmasını yapan Fethiye Kaymakamı Ekrem Çalık, Fethiye Belediyesi’nin ilçenin markalaşması konusunda yaptığı projelere de teşekkür etti. Kaymakam Çalık’ın ardından Fethiye Belediyesi Basın Yayın Müdürlüğü tarafından hazırlanan kısa filmin göstermesiyle devam eden toplantıda, konuklara dünyadaki marka şehirlerin nasıl oluşturulduğunu ve marka olmak için neler gerektiği konusunda görsel bilgilendirme yapıldı.
ethiye’nin marka şehir olabilmesi için bir çok eksiliğin de Fethiye Belediyesi tarafından giderildiğinin slaytlarla gösterildiği filmin ardından, Fethiye Belediye Başkanı Saatcı sunumuna geçerek, konuklara Fethiye ile ilgili bilgiler verdi. Konuşmasında Fethiye’de ayrı ayrı marka olabilecek onlarca seçenek olduğu ve Fethiye’nin özellikleriyle marka olma adına zengin bir kent olduğunu belirten Saatcı, “Fethiye neden dört ay, beş ay turist alıyor da sonra boş geçiyor. Fethiye coğrafyasıyla içinde her şeyi barındıran bir şehir. Şehrimize Akdeniz çanağında ödül getiren tatil köylerimiz var. Her şeyi bırakalım bir yana, Kayaköy’ümüzün, Üzümlü’müzün bezi, dastarı ve şarabı var, Seki’nin halısı var, denizimiz var, yeşilimiz var, mükemmel bir tabiatımız var. Her şey var ama niçin Fethiye hak ettiği yeri alamıyor? Ne için ulusal basında yer alamıyor? Halbuki kaşıkçı elmasımız dediğimiz, Göcek var, Ölüdeniz var, hava sporları, rafting, dalış, Likya yolu, dinlenme, eğlence hepsinin çeşitliliği var. Acaba bu kadar çeşitlilik içerisinde belli bir dalda branşlaşamamamızın veya özelimizi ortaya koyamamamızdan dolayı mı böyleyiz, onları hep üstatlardan dinleyeceğiz” dedi.
Daha sonra Fethiye Kent Konseyi ve Fethiye Kültür ve Sanat Günleri Komite Başkanı Mustafa Şıkman’ın başkanlığında devam eden oturumda, ilçemize bu konudaki birikimlerini paylaşmak için gelen konuk gazeteciler fikir ve görüşlerini paylaştılar. Kısa bir süre içerisinde adından kimsenin haberi olmadığı ve hızla tanınarak bir marka haline gelen en kısa vadedeki örnek Alaçatı’nın markalaşma sürecinin de incelendiği toplantı, vatandaşlar ve ilgili sivil toplum örgütü temsilcileri ile soru cevap şeklinde devam etti.
Havasporları Federasyonu Başkanı Nihat Ermihan, Fethiye’nin markalaşmasında yamaç paraşütünün zaten bir marka olduğunu belirtip, “Yılda 63 bin tandem uçuş yapılmaktadır. Dağ bisikleti ve dağ krosu için Fethiye ve Ölüdeniz’in coğrafyasının mükemmel olduğunu söyleyebilirim” dedi.