12 Mart İstiklal Marşı'nın Kabulü’nün 102. yılı ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü etkinlikleri kapsamında, Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen "İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması" il finali Menteşe Halk Eğitimi Merkezi konferans salonunda gerçekleştirildi. İlkokul, ortaokul ve lise kategorisinde 13 ilçede birinci olarak finalde yarışma hakkı kazanan öğrenciler, jüri önünde birbirinden güzel performans sergiledi.
Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 12 Mart İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü etkinlikleri kapsamında, il genelindeki okullarda "İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışması" düzenlendi. 13 İlçede tamamlanan ilçe finallerinin ardından Menteşe Halk Eğitimi Merkezi konferans salonunda gerçekleştirilen il finalinde; ilkokul, ortaokul ve lise kategorisinde yarışan öğrencilerden komisyon üyelerinin puanlamasıyla dereceye giren isimler belirlendi.
Bu kapsamda, ilkokul kategorisinde; Ortaca Cengiz Topel İlkokulu öğrencisi Betül Şahin il birincisi, Menteşe Vali Recai Güreli İlkokulu öğrencisi Emir Karataş il ikincisi, Marmaris Şehit Nedip Cengiz Eker İlkokulu öğrencisi Kaan Avcı il üçüncüsü oldu.
Ortaokul kategorisinde ise; Menteşe Toki Şehit Jandarma Yarbay Alim Yılmaz Ortaokulu öğrencisi Fatma Barza il birincisi, Dalaman Çiftlik Ortaokulu öğrencisi Eda Akdeniz il ikincisi ve Milas Kafaca Ortaokulu öğrencisi Mehmet Çağıran il üçüncüsü oldu.
Son olarak Lise kategorisinde ise; Fethiye Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Abdurrahim Erdoğan il birincisi, Dalaman Şehit Mehmet Akif Sancar Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi İrem Türk il ikincisi ve Muğla Gazi Anadolu Lisesi öğrencisi Işıl Yılmaz il üçüncüsü oldu.
Yarışma sonunda öğrencilere İl Milli Eğitim Şube Müdürleri Yıldız Yılmaz ve Bünyamin Bozoğlan tarafından katılım belgesi takdim edildi.
Komisyon üyeleri tarafından nihai kararların açıklanmasıyla dereceye giren öğrencilere ödülleri, 12 Mart İstiklâl Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü etkinlikleri kapsamında düzenlenecek il töreninde takdim edilecek.