Avrupa Birliği'nden ve Türk Patent ve Marka Kurumu'ndan coğrafi işaret almış olan Milas zeytinyağının tüketiciler açısından daha kolay ulaşılabilir olmasını sağlamak amacıyla ürünlerine coğrafi işaret almaşı olan markalar MİTSO'nun öncülüğünde bir araya geldiler.
Marka sahibi her zeytinyağı üreticisinin gelen talepleri tek başına karşılayabilmesinin mümkün olmadığını belirten Milas'ın öncü ve örnek zeytinyağı üreticisi Ali Osman Menteşe, internet ortamında oluşturulacak bir web sayfasında coğrafi işaret standardına sahip zeytinyağı markalarının ortak bir şekilde tanıtılması ve iletişim bilgilerinin olması gerektiğini ifade etti. Ali Osman Menteşe "Milas zeytinyağı almak isteyen benim adresime ulaştığında eğer benim elimde zeytinyağım kalmamış ise alıcı kolayca diğer Milas markalarına ulaşabilmeli. Böyle bir internet sitesini bu yüzden istiyoruz" diye konuştu.
Milaslı zeytinyağı üreticilerinden bilgisayar programcısı Arda Üçpınar da ortak sayfa hazırlamak için çalışmaların son aşamaya geldiğini belirterek "Milaslı zeytinyağı markalarının olacağı ve tüketicilerin kolayca ulaşabileceği sayfamızın hazırlıkları tamamlanma aşamasına geldi. Yeni hasat dönemine ortak internet sayfamızla girmek istiyoruz" dedi.
MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, Milas zeytinyağının artık Türkiye'de aranan bir marka haline geldiğini belirterek "MİTSO'nun Milas zeytinyağına AB'den de coğrafi işaret almasıyla birlikte markalı zeytinyağı üretiminde de, bu ürünlere talepte de artış oldu. Talepteki artışı karşılayabilmek ve güvenilir bir şekilde Milas zeytinyağı almak isteyen tüketicinin markalarımıza çok kolay ulaşabilmesini sağlamamız gerekiyor. Kurulacak ortak veb sayfası için MİTSO olarak üreticilerimizi destekliyoruz. Bu konuda elimizden gelen her desteği vereceğiz" diye konuştu.