Muğla Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’ ne atanmasının üzerinden çok kısa bir süre geçmesine rağmen Müdürlükleri’ne bağlı her birimin kontrolleri altında olup, gece ve gündüz, gerekli birim denetimlerine çıkılacağını, her zaman da yanında olacaklarını belirten İl Müdürü Seyfi Bozçelik, “Görevini layıkıyla yapan kişileri, başımız üstünde taşırız!” dedi.
Kasıtlı ve yanlış davrananlara, işinin hakkını vermeyenlere de kanunun gerektirdiği maddeleri hiç çekinmeden uygulayacaklarına dikkat çeken İl Müdürü Bozçelik, “Toplumun en zor grubuna, zor bir hizmet yapıyoruz. Herkesin ulaşabileceği bir sistemi geliştirme çabasındayız. Sosyal Hizmet Merkezlerimiz’ in sayısını arttırmamız lazım! Geçen bu kısa süre içerisinde, kurumu tanıma amacıyla toplantılar, ihtiyaç planlamaları, çeşitli kurum ziyaretleri yaptık ve Muğla’ nın inceliklerini öğrenmeye çalıştık!” anlatımı yaptı.
Göreve atanması nedeniyle tanışıp, iyi dileklerimizi iletme amacıyla gerçekleştirdiğimiz ziyaret sohbetinde, Muğla Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Seyfi Bozçelik, gerçekleşen ve gerçekleştirilmesini düşündükleri, başlattıkları ve takip ettikleri çalışmalar hakkında bilgiler verdi.
Muğla Nüfusu’ nun yaşlı bir nüfus olduğunu gözlemlediğini belirten Müdür Bozçelik, bu gruba yönelik olarak, ne gibi çalışmalar yapılabilir konusunda, acil önceliğin ‘Huzurevi’ ihtiyacı olduğunu söyledi. Fizibilite projesi ile yoğunluk, ihtiyaç ve ne gibi hizmetler sunulması gerektiği ile ilgili çalışmaları bulunduğunu ve mevcut yerlerin de bina yenilenmesinin gerekli olduğunu söyleyen Bozçelik, “Kadına şiddetle ilgili mücadelede, kadın konukevlerinin sayısının arttırılması lazım! Bu amaçla hayırsever kişilerle de görüşüyor, Muğla’ nın öncelikli ihtiyaçlarını saptıyoruz. Bodrum’ da Kadın Konukevi, Marmaris’te Sosyal Hizmet Merkezi açmayı planlıyoruz. Çocuklarımızdan 0-6 yaş grubunu ayrıştırmak gerekiyor. Korunma ve bakım modeli oluşturup, bir merkez kurma ihtiyacımız var. Engelli çocuklar ve aileleri için gündüz bakım evi yer temini ve projelendirme çalışmalarımız sürüyor.” dedi.
ÖNCELİK, PERSONEL EĞİTİMİ
Personellerine Marmaris’ te proje yazımı ile ilgili bir haftalık eğitim aldırdıklarını belirten Seyfi Bozçelik, Avrupa Birliği, Kalkınma Ajansları, konsolosluk ve vakıflara proje desteği sağlanabileceğinden söz etti. Muğla’ da kurdukları ekiplerle riskler, riskli bölgeler, risk öncelikleri için risk haritası faaliyetlerini sürdürdüklerini, mevcut kurumların iyileştirilmesi yönünde süreç başlattıklarını ve personel eğitimine çok önem verdiğini anlatan Bozçelik, bakım elemanlarının eğitim düzeylerini yükseltme,diğer kurumlarla diyalog geliştirmelerini sağlama, çocuklarımızı geleceğe hazırlama, deprem, ilk yardım ve hizmet verilen grupların ihtiyaç önceliği olan konularda eğitimler planlayıp, hayata geçirilmesi yönünde çalışmaları olduğunu söyledi.
Datça’da bağışçı, hayırsever ve gönüllü bir grupla görüştüğünü belirten Müdür Bozçelik, “Çocuklarımıza yönelik hizmet modeline arazi temini için bir çalışma başlattık. Bunlar zaman alan ve hemen yapılması mümkün olmayan işler. Önceliğimiz, personelin iyileştirilmesi, moral ve motivasyonlarının arttırılması, engelli ve yaşlılarımız için Covit19 Merkezi oluşturulması yönünde oldu. Bu süreçte personelimiz, fedakârlıkla ve 14 günlük vardiyalarla çalıştı. Dışardan gelecek vakaları kontrol altına alma amacıyla huzurevi ve kadın konukevi izolasyon birimleri oluşturduk. Dışarı gidip – gelenleri 14 günlük izolasyon süresinden sonra içeriye kabul edebiliyoruz. Pozitif vakamız olmadı. Kadınlarımızdan, acil hizmet ve devlet koruması ihtiyacı hissedenlerle ilgili bir sistem geliştirdik. Bu sistem, hem onları koruma hem de kuruluşta kalan kişilerin pozitif durumlarla karşılaşmasını engelleyip, sağlıklarını güvenceye alacak bir yöntem oldu.” anlatımında bulundu.
DEPODAN ÇATIYA DENETİM
Pandemi sürecinde Türkiye Geneli’ nde yaşlı ve engelliler için alınan önlemlerin, Dünya Sağlık Örgütü tarafından örnek gösterildiğini söyleyen İl Müdürü Seyfi Bozçelik, “Dünya’ da bazı ülkeler, pandemi sürecinde yaşlılarını ölüme terk etti. Bizde ise sıfır risk yaşandı. Bulaş riski her zaman var. Yaşlılarımıza, merkezlere girerken ve çıkarken ayrı ayrı testler uyguladık.” diye vurguladı.
Muğla Geneli’ nde, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’ ne bağlı, 602 personel, 13 kuruluş, 20 çocuk evi, bir yaşlı yaşam merkezi, sayısını ikiye çıkarmak istedikleri bir kadın konuk evi ile hizmet verdiklerini belirten Bozçelik, “Binalarımız kiralık binalar. Modern binalar için arsa üretimi ve yatırım planları sürecini yaşamamız gerek. Toplumun en zor grubuna, zor bir hizmet yapıyoruz. Herkesin ulaşabileceği bir sistemi geliştirme çabasındayız. Sosyal Hizmet Merkezlerimiz’ in sayısını arttırmamız gerekiyor. Marmaris, 6. Merkezimiz olacak. Hizmet bölgemizi daraltıp, sahaya çıkmamız ve arz odaklı hizmet modeline geçmemiz lazım!” dedi.
Bundan sonrası için her birimde, her konuyu kontrol altına aldıklarını belirten İl Müdürü Bozçelik, kuruluşlarında gerekli personel değişimlerini sağladıklarını ve idari yapıyı güçlendirdikleri söyledi. Bozçelik, “Fethiye ve Bodrum, 1,5 – 2 saatlik mesafede olsa da bu hiç sorun değil! Kuruluşlarımızın her zaman yanındayız! Gecemiz gündüzümüz olmadan, depodan çatıya kadar, denetimlerimizi sürdürürüz. Daha önce de yaptığımız gibi hemen her konuyu, kontrolümüz altında tutacağımızdan emin olsunlar... Görevini layıkı ile yapanları, başımızda taşır, kasıtlı ve yanlış davrananlara, işinin hakkını vermeyenlere de kanunun gerektirdiği maddeleri, hiç çekinmeden uygularız!” şeklinde kurum kalitesini yükseltme girişimleriyle ilgili bilgiler verdi. (Tülay SÜKÜN)