Turizmin en yoğun yaşandığı iller arasında ilk sıralarda yer alan Muğla’da, yaz dönemi vergi denetimleri 1 Haziran’da başladı. 2006 yılından 2011 yılına kadar diğer illerden takviye denetim ekiplerinin geldiği Muğla’ya, 2012 yılında denetimler Muğla Vergi Dairesi Başkanlığının kendi ekipleri tarafından yapılmış ve daha verimli sonuçlar alınmıştı.
Muğla Vergi Dairesi Başkanı Zafer Evci, vergisini zamanında veren, doğru beyanda bulunan ve dürüst işletmecilik yapan vatandaşların haklarının korunması açısından denetimlerin önemli olduğunu söyledi. Evci, “Kazancının bir bölümünü vergi vererek ülkemiz ekonomisine katkıda bulunan dürüst mükelleflerimizin hakkını savunmak kurumumuzun görevi. Kayıt dışı ekonomiyi en aza indirmek için yaz ve kış dönemlerinde denetim yapıyoruz. Özellikle yaz aylarında turistik bölgelerimiz Marmaris, Bodrum ve Fethiye gibi ilçelerimizin yanında, Muğla il sınırları dahilindeki yol denetimlerimiz 1 Haziran tarihinden itibaren artarak devam edecek. Denetimlerimiz işyerlerinin açık olduğu saatlerde 7/24 olarak yapılmaktadır. Gündüz yapılan denetimlerin yanında geceleri de 40-50 ekip arasında denetimlerimizi yaz ayları boyunca sürdüreceğiz” dedi.
Ekip sayısı yeterli
Muğla Vergi Dairesi Başkanı Zafer Evci, geçmişte Muğla’ya diğer illerden denetim elemanı geldiğini, son iki yıl, denetimleri kendi ekipleri ile yaptıklarını belirterek, “Yaz dönemi için hazırlıklarımız tamamlandı. Artık diğer illerden takviye ekip almıyoruz. Geçen yıl kendi ekiplerimiz ile yaptığımız denetimlerde çok başarılı bir sezon geçirdik. Kendi personelimiz hem deneyimli, hem de bilinçli. Sabah ve akşam olmak üzere denetimler yaz sezonu boyunca devam edecek. Yol kontrollerinde de ekiplerimiz her gün belirlenen güzergâhlarda denetimini yapacak. Ortalama günlük 100 personel, akşamları da bu rakam 160’a kadar çıkarak denetim yapılacak. Denetimlerdeki amacımız sadece ceza kesmek olmayıp, mükelleflerimizi bilgilendirmek, uyarmak, aynı zamanda da belge düzeninin yerleşmesini sağlamaktır” dedi.
444 0 189 Maliye Hattı
Vatandaşların tüm şikayetler için 444 0 189 ihbar hattını arayarak olumsuzlukları bildirebileceklerini belirten Evci, “Vergide adaletsizliğin önlenebilmesi ve kayıt dışının önüne geçilebilmesi için 24 saat hizmette olan 444 0 189 şikâyet hattımıza gelen her bilgi titizlikle incelenerek değerlendirilmektedir. Vatandaşlarımız gördükleri tüm olumsuzluklarda bizleri araması yeterli. Bu bir vatandaşlık görevidir” şeklinde konuştu.