Turkcell Teknoloji Zirvesine büyük katılım
Türkiye’nin en kapsamlı teknoloji etkinliklerinden Turkcell Teknoloji Zirvesi hareketli geçti. 2010 yılından bu yana kapsamı ve katılımcı kitlesi daha da genişleyen Zirve’ye iki gün boyunca toplamda 12 bin kişi katıldı.Teknoloji...
Türkiye’nin en kapsamlı teknoloji etkinliklerinden Turkcell Teknoloji Zirvesi hareketli geçti. 2010 yılından bu yana kapsamı ve katılımcı kitlesi daha da genişleyen Zirve’ye iki gün boyunca toplamda 12 bin kişi katıldı.
Teknoloji Zirvesi’nin açılış konuşmasını Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş gerçekleştirdi. Kulabaş’ın ardından sahneyi, dünyanın en zeki insanlarından biri kabul edilen ünlü fizikçi Dr. Michio Kaku aldı. Gelecek 20 yıla dair öngörülerini katılımcılarla paylaşan Kaku, bilimsel ve teknolojik gelişmeler neticesinde ticari kapitalizmin sonunun geldiğini ifade etti. Dr. Kaku, entelektüel sermayeye dayalı “mükemmel kapitalizm” sayesinde esas olarak tüketicilerin kazançlı çıkacağını söyledi.
Turkcell’in kurumsal müşterilerini ve iş ortaklarını bilim ve teknoloji dünyasının fikir önderleriyle buluşturmak amacıyla hayata geçirdiği ve alanında ülkenin en kapsamlı etkinliklerinden biri haline gelen Turkcell Teknoloji Zirvesi sona erdi. Katılımcı ve konuşmacı sayısı her yıl daha da artan etkinlik bu yıl 2 güne yayıldı, 12 bin katılımcı ağırladı, 112 oturumda sahne alan 200’ü aşkın fikir önderi, teknolojik dönüşümün iş dünyasına etkilerini tartıştı.
Ana teması “İleri Turkcell teknolojisiyle şirketinizi geleceğe taşımak” olan Zirve’nin ikinci gününde açılışı, “Mobil Nesil” başlıklı konuşmasıyla Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş gerçekleştirdi. Kulabaş’ın ardından ünlü fizikçi ve fütürist Michio Kaku, ana konuşmacı olarak sahne aldı.
Kulabaş: Mobil nesil, iş dünyasında oyunun kurallarını değiştirecek.
Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, bugün 25 yaşına kadar olan kuşağın internet ve teknolojiyle olan ilişkisinden dolayı “mobil nesil” olarak adlandırıldığını ifade etti. Kulabaş, doğdukları günden bu yana hayatlarında internet olan, bilim ve teknolojiyle barışık bu kuşağın 2023 yılına gelindiğinde 84 milyonluk nüfusumuzun yüzde 21’ini oluşturarak çoğunluk haline geleceğini vurgulayarak şunları söyledi:
“Mobil nesil çoğunluğa gidiyor. 2023 yılına geldiğimizde iş hayatında ve tüketicilerde ana grup olacaklar. Tüketici profilinin hızlı bir evrim geçirdiği bu dönemde, ürün ve hizmetlerini daha geniş kitlelere yaymak isteyen şirketlerin bu dünyaya uyum sağlamak için stratejilerini gözden geçirmesi kaçınılmaz. Yani şimdiden söyleyebiliriz, mobil nesil iş dünyasında oyunun kurallarını değiştirecek.”
Kulabaş’ın ardından günün ana konuşmacısı Dr. Michio Kaku, “Gelecek 20 yıl” başlıklı sunumunu Turkcell Teknoloji Zirvesi katılımcılarıyla paylaştı.
Kaku şunları söyledi: “Bir fizikçiden neden gelecek hakkına konuşması istenir? Çünkü biz transistörü keşfettik, lazeri, televizyonu, radyoyu, radarı keşfettik, X-ray cihazını, MRI cihazını, uzay programını ve GPS sistemini biz yaptık. 20. yüzyılı fizikçiler keşfetti, 21. yüzyılı da keşfetmeye devam ediyor. Zenginlik bilim ve teknolojiden geliyor. Her 80 yılda bir yeni bir inovasyon dalgası oluştuğunu görüyoruz. İlk dalga buhar makinasının icadıydı, ikinci dalga, elektrik ve otomobil ile geldi, üçüncüsü ileri teknolojiydi; bilgisayarlar, uydular, lazerler, telekomünikasyon ve internet sürdürülebilir olmayan bir zenginlik yarattı. Peki dördüncü dalga ne olacak? Biyoteknoloji, yapay zekâ ve nano-teknolojinin gelişmesiyle tüm endüstrilerin tek tek dijitalleşeceğini söyleyebiliriz. 10 yıla kadar bilgisayar çiplerinin fiyatı 1 kuruşa düşecek, böylece bilgisayarlar ve internet her yerde ve hiçbir yerde olacak. Önce müzik endüstrisi dijitalleşti. Bugün medya dijitalleşiyor. Gazeteler ve dergiler buna ayak uyduramayınca batıp gidiyor. Ulaşım, tıp, eğitim dijitalleşecek. Gelecekte oturma odanızın dört duvarı dijital ekranlarla kaplı olacak. Camı olmayan 3D televizyonlar izleyeceğiz. Ofislerde PC olmayacak, kullan-at bilgisayarlar buluta bağlı olduğundan bilgi zahmetsizce ve kendiliğinden evden ofise ofisten arabaya transfer olacak. Bir yeriniz ağrıdığında duvar kâğıdınızın önüne geçip “robot doktor”a muayene olabileceksiniz. Alışveriş de dijitalleşecek ve internetten alışveriş yaparken 3 boyutlu olarak vücut ölçülerinizi bulutta sakladığınızdan aldığınız her şey üzerinize olacak. 3D yazıcılar ile üretim dijitalleşecek. Seri üretim değil seri kişiselleştirme mümkün olacak. “
Genç “maker”ın başarısı iş dünyasına örnek oldu
Turkcell Kurumsal Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Kulabaş, konuşması sırasında genç bir “maker”ı sahneye davet etti. 17 yaşındaki Kaan Göksal adındaki Robert College son sınıf öğrencisi genç, iş dünyasından katılımcılara hem “Maker Hareketi” hakkında bilgi verdi hem de kendi üretimlerinden örnekler gösterdi.
Aynı zamanda Turkcell’in Geleceği Yazanlar programının üyesi olan genç mucit konuşmasında şunları söyledi:
“Maker kültürü yaratıcılığı inovasyou üretmeyi teşvik eden bir kültür. Artık yaratıcılık ve teknoloji birleşti. Eskiden yoğurt kabından saksı yaparken şimdi bunları 3 boyutlu yazıcılarda basmaya başladık. Yaptığım ürünlerden biri de bir 3 boyutlu yazıcı. Bu yazıcıyı bir başka 3 boyutlu yazıcıda bastırdığım parçalarla yaptım.”
Maker Hareketi nedir?
Tüm dünyanın ilgiyle izlediği Maker Hareketi, teknolojinin gelişmesi ile beraber “kendin yap” kültürünün büyük kitlelere yayılması sonucu ortaya çıktı. Üretimin demokratikleşmesi, herkesin, birçok şeyi üretebilir, yapabilir hale gelmesi Maker Hareketi’nin temelini oluşturuyor.
Bu haber toplam 128 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.